такива разисквания.Човек научава доста неща .
Да, ама виж какво има в подписа :
"Умния човек не казва и половината от това което знае"
Е другата половина трябва да си я изясни слушащия.
Всеки един колега колкото и да е на висота винаги може да научи или види нещо от начинаещ човек.Винаги съм научавал все по нещо когато съм бил в сервиз на колега .И от мен са научавали неща други колеги .Особенно при отпойване и запойване на тия микроскопични елементи по платките . Има си десетки чалъми .
Синджира си идва а козата я няма....
необходим ти е омметър с обхват 1K,
Вече стигнахме до някакво измерване.
Окъсени няколко намотки в първичната с какво ги мериш?
А ако е повредено повишаващо трафче какво правим с този метод?
Ако е повреден повишаващия трансформатор, изобщо няма да запалят лампите.
Представи си че имаш 4 трафчета и на едно от тях е повредена вторичната. Лампите светват и гаснат. Слагаш резистори тук там обаче пак гасне. Ами сега?
А тези 100 килоома как са изчислени да са толкова?
Щом гасне със съпротивлението, значи повредата не е в лампите. Тези 100K са изчислени опитно, като това е максималната стойност, с която заработва инвертора, на 19'' монитор. Съвсем не казвам, че този товар се равнява на тока на една изправна лампа, но нали е по-добре, колкото се може по-малко да товарим инвертора, въпреки че работи заедно с лампата и резистора, но за по-голям дисплей ще изисква по-малко съпротивление. Оставям това на вас, някой да пробва и сподели с каква стойност трябва да бъде то.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Оставям това на вас, някой да пробва и сподели с каква стойност трябва да бъде то.
Ако щях да слагам резистори изобщо, щях да измеря тока на работеща лампа при високото напрежение, да видя колко е, и после да подбера такова съпротивление което да отговаря на същия ток.
100 Килоома даже и да е подходящо и да минава номера, мисля че 1 Ват е малко и е много вероятно да пари резистора.
На видеото е един тест за измерване на тока на лампа в 26" инчов панел. Вече не работя така понеже част от високото напрежение се разсейва през въздуха и през тялото, и уреда показва някаква стойност без да има контакт. Само експеримент:
https://www.youtube.com/watch?v=XYvVUUw ... 9pZ9pV6gPg
Ако е повреден повишаващия трансформатор, изобщо няма да запалят лампите.
Цъ. Явно не си срещал прекъснати вторична намотки на инв. траф,
Да, ония ден ми докараха един Самсунг, с прекъснат трансформатор TM-09180, който светваше за момент и по нищо не се забелязва, че вторичната намотка е прекъсната, освен, че лампите от тази страна светиха много слабо. Като замерих намотките с омметър, на прекъсната показва 2 Кома, а на здравата 1 Ком и помислих, че здравата е пробила за да е с по-малко съпротивление, но няма логика на нея лапите да светят по-ярко, а на прекъснатата би трябвало да отчита безкрайно голямо съпротивление, дори я замерих с батерийка и светодиод и показа че има връзка. За щастие намерих нов трансформатор, на който и двете вторични отчетоха съпротивление 1 Ком и телевизора вече работи нормално. Срещал съм обикновени прекъснати трансформатори, но очевидно при високоволтовите намотки, в мястото на прекъсването се получава пробив в макарата и лака, който образува съпротивление, но по нищо не се забелязваше нагаряне в част от намотката.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Оставям това на вас, някой да пробва и сподели с каква стойност трябва да бъде то.
Ако щях да слагам резистори изобщо, щях да измеря тока на работеща лампа при високото напрежение, да видя колко е, и после да подбера такова съпротивление което да отговаря на същия ток.
100 Килоома даже и да е подходящо и да минава номера, мисля че 1 Ват е малко и е много вероятно да пари резистора.На видеото е един тест за измерване на тока на лампа в 26" инчов панел. Вече не работя така понеже част от високото напрежение се разсейва през въздуха и през тялото, и уреда показва някаква стойност без да има контакт. Само експеримент:
https://www.youtube.com/watch?v=XYvVUUw ... 9pZ9pV6gPg
Защо е нужно да измерваме тока на лампите? Няма съпротивлението да свети като лампа, нали? Резистор 1W е малко и може след време затворен в кутията да изгори. Добавянето на 2,3,5W съпротивление е трудоемко, затова може да съставим такова от две съпротивления 1W с половин стойност свързани последователно или паралелно, но с удвоена стойност. Втория метод практически е по-неудобен. Така ще получим удвоена мощност при еднакви размери.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Тези дни отново ми докараха един монитор Samsung 920N, на който също беше прекъснат инверторният трансформатор TMP90199CT и пак светкаше за момент, но въпреки че скоро ми се случи същата повреда не се сетих да замеря и този трансформатор, защото бях сигурен че тези повреди са с вероятност 1:100 и директно свързах съпротивлението паралелно на първата лампа която избрах и монитора проработи, а от бързане дори не пробвах и другите лампи и веднага разглобих дисплея и като го пуснах видях че и двете лампи работят нормално. Този метод явно работи и при прекъснати трансформатори, тъй като по-големият товар увеличава утечката в прекъсната намотка и токът на лампата се възстановява, но забелязах че трансформатора силно нагряваше, именно заради утечката. Но за разлика от големите телевизори като Sharp, тук токът на лампата не е нужно да е точен. Затова монитора може да работи и с инверторен трансформатор от друг телевизор без значение, само че на него трябва да използваме само едната вторична намотка, понеже тук двете намотки се свързват последователно и напрежението се увеличава двойно, а когато използваме само едната намотка, токът също ще се увеличи двойно и може да изгори, и мощността ще спадне на половина. Но не можем да свържем двете намотки паралелно, защото при тези високи напрежения и най-малката разлика ще установи голям изравнителен ток и трансформатора ще се товари още повече. Затова реших да пренавия този трансформатор, но тъй като феритната сърцевина е здраво залепена и не може да се извади затуй я счупих. После разкъсах намотката в отделните секции с игла и нея я извадих на парчета, но все пак успях да преброя навивките в една от секциите, а те са 4 секции по 400 навивки с проводник приблизително Ф0,04 и една секция от около 100 навивки. Първичната намотка съдържа 17 навивки, а вторичната - две намотки по 1700 навивки, но тъй като нямам същата жица, я пренавих с по-дебела Ф0,05 с по-малко навивки, около 350 на секция понеже не се събират повече и запълних още една от свободните секции с 350 навивки. Така станаха 5 секции по 350 навивки и една по 100. После залепих парчетата от ферита с епоксидна смола и с хартиено тиксо и сега трансформатора работи по-добре от нов и с по-дебелата жица хем няма да изгори отново, поне тази намотка, а другата ако изгори ще счупя и другата половина от сърцевината и пак ще стане.
Важно: Преди да счупим сърцевината, трябва да се опитаме да я извадим цяла, но това не е проблем защото при висока честота индукцията се увеличава, а и малкият процеп ще намали загубите от вихрови токове, така че това няма да се отрази особено върху работата на трансформатора.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Защо не купиш нов траф за 10-ина лева, а се занимаваш да чупиш пренавиваш и лепиш? И после не можеш да си сигурен че си издокарал правилното вторично напрежение.
Защото не може да се намери, както казах намерих за друг телевизор по-голям трансформатор, но напрежението му беше много високо и затова трябваше да го свържа само на едната намотка, но така пък тока се увеличава двойно и би могъл и той да изгори, а двете намотки ако се свържат паралелно, то при тези високи напрежения ще има голям изравнителен ток, който също ще товари, не се знае за какво напрежение и първичната намотка, а и закрепването му е трудно и затова реших да пренавия оригиналния, поне напрежението да бъде в границите на нормалното.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Защото не може да се намери,
Може, ама не си търсил. Ако беше пуснал тема : "Търся такъв траф' , щеше да намериш
Спестил си 10 лв, но си загубил няколко часа играчка.
По някога удоволствието е по-сладко като си го направиш сам
Оставям това на вас, някой да пробва и сподели с каква стойност трябва да бъде то.
Ако щях да слагам резистори изобщо, щях да измеря тока на работеща лампа при високото напрежение, да видя колко е, и после да подбера такова съпротивление което да отговаря на същия ток.
100 Килоома даже и да е подходящо и да минава номера, мисля че 1 Ват е малко и е много вероятно да пари резистора.На видеото е един тест за измерване на тока на лампа в 26" инчов панел. Вече не работя така понеже част от високото напрежение се разсейва през въздуха и през тялото, и уреда показва някаква стойност без да има контакт. Само експеримент:
https://www.youtube.com/watch?v=XYvVUUw ... 9pZ9pV6gPg
Знам че коментара е стар, но не съм обърнал сериозно внимание до сега. Ти ако слагаш съпротивление, което да консумира същата мощност като лампата, то трябва да е поне 10-20W, което обезсмисля цялото начинание и да превърне телевизора в печка. Това е недопустимо и опасно.
Независимо дали причината е в инвертора или лампите, резистора веднага ще покаже това. Ако е в трансформатора, то лампата пак ше светне, но ще свети необичайно, по-слабо от другите и трасформатора ще започне да се нагрява, поради пробива в мястото на прекъсване. Този метод винаги ми е спестявал отваряне на дисплея за да гледам вътре здрави лампи. Веднъж за мое съжаление се усъмних в този метод, тъй като телевизора беше доста голям, мислейки че съпротивлението е голямо и затова не работи, но уви, оказа се студена спойка в SMD елементите на инвертора. Съпротивлението правилно ме е насочило.
Защото не може да се намери,
Може, ама не си търсил. Ако беше пуснал тема : "Търся такъв траф' , щеше да намериш
Спестил си 10 лв, но си загубил няколко часа играчка.
По-добре няколко часа играчка, отколкото няколко дни чакане на доставка. Ако един техник може да поправи нещо, но поради мързел не го прави, какъв техник е тогава? А феритите и макарите за импулсни трансформатори са толкова евтини, че въобще не е трудно да си навиеш и сглобиш нов трансформатор, който да е със същото преводно отношение като оригиналният, вместо да търсиш скъпи и подобни трансформаторчета, свалени от друг подобен, по-голям или по-малък телевизор, с близко но не същото напрежение.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
1.Като нямаш друга работа, цял ден навивай трансформатори да спестиш 5-10 лв за траф.
2.Резистори никой не слага на мястото на лампа.
3.От много години насам се продават тестери на CCFL лампи,и който се занимава с ремонт отдавна си е купил и вече ги има като ненужен инструмент.
Ами това ми е работата. Навиването на импулсен трансформатор отнема не повече от час, първичната намотка е не повече от 5-10 навивки, вторичната около 300-400. То само отиването до магазина ще отнеме повече време, ако изобщо има такъв, щото те трансформаторите се копаят и са в изобилие, нали, за всеки модел и размер телевизор - точният трансформатор. Като ти излезе нужният трансформатор някъде на майната, в Ибей, накрая на света и платиш 40лв. за доставка и чакаш два месеца, тогава ще видиш какво удоволствие е да навиваш трансформатори. Ама не можеш и да разчиташ на всеки колега по бира, той да разполага с точната част, запазена специално за теб, а и да има, защо един техник ще си разпродава частите, които и на самият него могат да му потрябват?
Но темата все пак не е от къде да си набавяме резервни части. Нека всеки се оправя както намери за добре и много да не разчита на помощта на изгладняли колеги, щото всеки се бори за хляба в края на краищата.
И как ще видиш изправността на лампата при затворен панел и метален капак отзад? Ще видиш едно голямо Нищо. Да не говорим че някои тестери не могат да захранят по-дългите лампи. А и как ще видиш ако лампата има виолетово светене, тя пак ще свети, но да не е изправна?
Аз няма да споря, нека всеки сам реши кое е по-удобно за него, така че моля да не ми отговаряш, освен ако не е по темата. За мен по-лесното е в куфара винаги да си нося по 2-3 съпротивления, нито представлява някаква трудност, свързването им, нито някакъв риск. Предпочитам лесното и бързото, вместо да мъкна тестери, амперметри и скъпа апаратура. Че някои клиенти искат да си нося и бормашина и ъглошлайф за да им разпробия нестандартните болтове по капака на печката, за които никъде няма инструменти.
Ясно е че българина свикнал със своите методи на работа, не ше приеме методите на другите, някои цял живот си карат по трудния начин и то си е тяхно право.
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.
Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.